Alla inlägg under januari 2009

Av Monika Wennerström - 8 januari 2009 17:03

Idag gjorde jag färdigt tygblöjorna till dockorna. Allt under överinseende av lilla E :-)

Av Monika Wennerström - 6 januari 2009 13:31

Eftersom jag missade att blogga om julpysslet så kommer det lite här. Inspirerad av vänner på andra bloggar så gjorde jag en adventljusstake med blockljus, mossa och pinnar från trädgården och klapperstenar från Gotladssemestern.


Pepparkakshuset höll nästa på att hamna i sopkorgen eftersom det var väldigt svårt att få det att hålla ihop med glasyren. Men efter mycket möda och stort tålamod blev det iallafall färdigt. Barnen fick dekorera var sin sida av taket.



Av Monika Wennerström - 6 januari 2009 13:21

På nyårsafton tog jag och pysslade med barnen. Vi sydde på knappar, strass, garn och snedslå på ett par strumpor som inte fungerade så bra på fötterna. Och vips så har vi två söta handdockor. :) Tjejerna tycker att de är roliga att leka med. Snart blir det nog en liten teateruppsättning också :-)

Av Monika Wennerström - 6 januari 2009 13:18

Några tygbinder sydde jag av PUL, fuskmocka och frotte. Har ännu inte hunnit prova hur de fungerar än. Men de blev ganska fina. Och så har jag fått lära mig hur svårt det är att overlocka rundade kanter. Trodde att det skulle vara lätt, men inte då. Ska fundera lite mer på tekniken innan jag gör nästa omgång. Då tänker jag ta microfiber som mellanlager istället för frotte. PULen och fuskmockan är köpta av Helen på Babyheaven.se


Av Monika Wennerström - 6 januari 2009 13:06

Nu är batteriet färdigladdat och tummarna har lossnat ;) så här kommer de utlovade bilderna:


Muddbyxorna jag sydde till tjejerna. Lilla E valde rosa muddar och stora E valde orange. De är sydda av ett härligt mörkgrått velourtyg som jag tursamt nog fick köpa av "Marine78" på sjalbarn.se Mönstret gjorde jag utifrån befintliga byxor med bra passform. Tyvärr blev mudden för stor i Lilla E´s byxor så jag får sy om dem lite.




Av Monika Wennerström - 4 januari 2009 22:00

På nyårsafton gjorde jag två strumpkasperdockor med barnen. Och igår och idag har jag sytt muddbyxor till tjejerna och tygbindor åt mig :)

Bilder kommer imorgon eftersom batteriet i kameran tog slut!

Vi ses

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards